wtorek, 13 września 2016

DIY #2 "pop up z pudełka"

Hej hej ... dziś gościmy w naszych progach Bogusię :) 
Opowie wam ona o tym co robi i pokaże jak "krok po kroku" 
wykonać recyklingowe pudełko "pup up".


Mam na imię Bogusia, scrapem zajmuję się już jakiś czas, tak trochę z przypadku, bo w wyniku zbiegu okoliczności musiałam przejąć zamówienia od mamy. Wciągnęło mnie jednak na tyle, że założyłam firmę oraz sklepik internetowy, wystawiam też swoje prace na różnych jarmarkach i kiermaszach. Nie mam swojej ulubionej techniki ani papierów bez których moja pracownia robi się pusta, uwielbiam wszystkie papiery scrapowe i żal mi wyrzucać nawet najmniejsze skrawki dlatego często kombinuję jak je wykorzystać.  z innych moich pasji - bardzo lubię fotografować przyrodę, z aparatem rodzinnie przemierzamy Polskę, najbardziej kochamy Bieszczady i Pomorze.




Dziś  chciałabym pokazać jak prosto można zrobić kartę op up box 
wykorzystując pudełko po kremie (to może być również pudełko po syropie czy inne )

1/ przygotowujemy pudełko, u mnie kolastyna w kolorze złoto brązowym; ścinki papierów; nożyczki; klej; ołówek; linijkę, różne papiery i dodatki
2/ pudełko dopasowujemy do potrzebnego nam kształtu, obcinamy zbędne elementy, dokładnie obmierzamy – moje pudełko ma wymiary ścianek bocznych 7,5 x 7,5 oraz tylnej 15 x 7,5
3/ tylną ściankę naszego pudełka wzmacniamy prostokątem z grubego papieru minimum 185 g ( np. wizytówkowy)
4/ z tego samego papieru przycinamy 3 paski o szerokości 9,5 cm, wysokość dowolna (1 cm – 2 cm). Paski zaginamy z każdego boku po 1 cm ( ja to robię na tzw „oko”, ale początkującym radzę odmierzyć linijką i zrobić to dokładnie). Gotowe pozaginane paski wklejamy w środek pudełka zostawiając minimum 0,5 cm na wklejenie elementów boksa.
5/ z papiery scrapowego przygotowujemy 6 kwadratów 7,5 x 7,5  oraz dwa prostokąty 15 x 7,5 które przyklejamy na tylną ściankę z obu stron. Trzy kwadraty naklejamy na ścianki boczne. Pozostałe trzy kwadraty przygotowujemy do wklejenia – najpierw zaginamy ok 0,5 cm od góry, potem po skosie przycinamy. Ja odmierzyłam po 1 cm. W tym miejscu rozpoczęłam zdobienie delikatnie tuszując trapezy.
6/ przygotowane elementy wklejamy od góry do naszego pudełka – nasza baza jest gotowa
7/ Przystępujemy do ozdobienia pudełka i naklejenia dekoracji :)
 
 8/ Gotowe pudełko

8 komentarzy:

  1. Ja do od dawna podziwiam te pudełka ale do dziś.nie.wiem jak one się.składają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli dobrze przykleisz paski wewnątrz pudełka to nie ma problemu, składają się na płasko w obie strony :)

      Usuń
  2. to moja ulubiona forma- a tu proszę, skrócona wersja! Super pomysł! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam tą formę ale nie wpadłam by robić ją z pudełka

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiedziałam, że takie pudełka można jakoś wykorzystać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale swietny pomysł!!! I super ze mozna wykorzystać noepotrzebne opakowania!

    OdpowiedzUsuń